diumenge, 25 de març del 2012

DES DEL TREN...jugant amb les musses

(Escribo debajo del post, el mismo en castellano, en deferencia a mis profesores y compañeros de Neuronilla.)
Escric aquest post un diumege a la tarda i des de la butaca del tren….i suposo que ho faig perquè encara estic  “jugant amb les musses”.

Em vaig plantejar fa ja un temps un repte, aprendre més sobre creativitat. Aprendre-la com a una eina útil, com a un instrument per ajudar d’altres persones (siguin mestres, emprenedors que comencen el seu negoci, els meus propis fills, persones que están a l’atur, amics….) a ajudar-los en el camí de desenvolupar les seves pròpies idees.

Vaig conèixer neuronilla.com a la xarxa. Porto molt temps aprenent d’ells, de la seva web, dels seus materials…..em feia tota la impressió que algú que era capaç de generar tant contingut sobre el tema i capaç de compartir-ho, era algú que valia la pena conèixer. Han organitzat un curs a Madrid i allà he anat, de fet, ara en torno

Disposada a ser una esponja, disposada a conèixer i aprendre. L’Ismael Pantaleon ens ha ensenyat a observar-nos per descubrir quin procés fem servir per generar les nostres pròpies idees (cadascú té el seu propi procés). Ens ha ensenyat a explicar-ho, a verbalitzar-ho, a mirar dins nostre  i a saber què passa quan m’encallo cercant una idea, a entendre que jugant, ens desinibim, ens arrisquem més, generem més idees…..d’aquí això de jugar amb les musses.

Ens ha forçat a superar “la tortura de la obvietat” és a dir, a superar aquelles idees que se’ns acudeixen a tots, les que no aporten novetat, les que surten fàcilment….per anar una mica més enllà, cal perdre una mica la por i abandonar la nostra zona de confort, allà ons ens sentim segurs
Aquestes i moltes altres coses......aprendre i practicar, una molt bona manera d'avançar..ara toca compartir-ho
M'ha agradat aquesta frase (i moltes d'altres)
"La visión sin acción es un sueño, la acción sin visión es una pesadilla"
.................
Escribo este post un domingo por la tarde y desde la butaca  del tren...y supongo que lo hago porque estoy todavía "jugando con las musas"

Me planteé hace ya un tiempo, aprender más sobre creatividad. Aprenderla como una herramienta útil, como un instrumento para ayudar a otras personas (sean maestros, emprendedores, mis propios hijos, personas en situación de desempleo, amigos,..) a ayudarles en el camino de dearrollar sus propias ideas.
Conocí NEURONILLA.COM a tarvés dela Red. Llevo mucho tiempo aprendiendo de ellos, de su web, de sus materiales...me daba toda la impresión que alguien que era capaz de generar tanto contenido sobre el tema y capaz de compartirlo, era alguien que valia la pena conocer. No han defraudado. Han organizado un curso en Madrid, allá he asistido y de hecho, estoy ahora de vuelta..
Dispuesta a ser una esponja, dispuesta a conocer y a aprender. Isamel Pantaleon nos ha enseñado a observarnos para desubrir qué rpoceso utilizamos para generar nuestras propias ideas (cada uno tiene su propio proceso). Nos ha enseñado a explicarlo, a verbalizarlo, a mirar en nuestro interior y a saber qué pasa cuando no surgen ideas, a entender que jugando, nos deshinibimos, nos arriesgamos más, generamos más ideas...de aquí viene esto de jugar con las musas.

Nos ha forzado a superar "la tortura de loobvio", es decir, a superar aquellas ideas que se nos ocurren a todos, las que no aportan novedad, las que aparecen fácilmente..para ir un poco más allá, es necesario abandonar el miedo y nuestra zona de confort, aquel punto donde nos sentimos seguros...
Esta y muchas otras cosas..aprender y practicar, una execelente forma de avanzar..ahora toca compartirlo.
Me ha gustado esta frase (y otras muchas)



"La visión sin acción es un sueño, la acción sin visión es una pesadilla"









 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada