1- Malgrat la crisi, hi ha sectors encara per explotar: La intel·ligència contextual és aquella que fan anar molts emprenedors quan són capaços de descobrir elements de l’entorn i transformar-los en oportunitats.
2- La família és un element clau quan l’emprenedor comença: l’inici d’un projecte emprenedor no resulta fàcil. El suport de la família és un element essencial per engegar-lo. Començar un negoci representa un canvi de vida que afecta tota la família.
3- Innovar, innovar, innovar: La millora constant ens permet buscar noves i millors maneres
d’oferir els nostres serveis. Com diu Franc Ponti, expert en creativitat, “ si
una cosa funciona, canvia-la!.
4-
No perdre la identitat però buscar aliats: la lluita en solitari sempre és més dura.
5-
Copiar però millorant el que hem vist. És una bona manera d’avançar.
6- Buscar més que clients, buscar còmplices. Anar més enllà de la simple venda. Aconseguir moure no només la
butxaca del client, sinó sobretot les seves emocions.
7-
Aportar sempre qualitat i no enganyar en el que
diem
8- Fer sentir orgullosos als nostres clients per la
seva compra (perquè s’han estalviat diners, perquè han
trobat una oportunitat, perquè han contribuït a donar ocupació, perquè han
tingut un gest de sostenibilitat,.....)
9- Mirar enfora però també endintre: quan els projectes no funcionen cal
buscar quines causes ho provoquen, la crisi econòmica, la competència.....poden
ser-ne algunes, però no sempre les úniques, aquests són condicionants són
externs. Quines coses internes podríem canviar que poguessin millorar el
funcionament del negoci?
10-
Mai se sap tot ni se’n sap prou: formar-nos no només és necessari sinó que
ara mateix és imprescindible. Els canvis són tant ràpids que tenim necessitat
d’estar en constant procés de formació.
11-
Obrir la ment: conèixer noves maneres de fer, nous models de
negoci dintre del nostre sector, ens permet adoptar formes diferents d’afrontar
situacions complexes com les actuals.
12-
Podem recuperar la il.lusió i la passió, encara que tinguem un negoci centenari,
però si volem resultats diferents, hem de fer coses
diferents.
13-
La curiositat fomenta la creativitat :veure experiències d’altres llocs,
fixar-nos en com ho fan els altres, pot ser el detonant de la nostra idea.
14-
Una idea per si sola no és res, el que és important
és la implementació d’aquesta idea. Un
cop hem trobat la idea que volem desenvolupar, el que compta és com la portem a
terme.
15-
Si tenim una brillant idea i no l’expliquem a ningú
no ens funcionarà:: la mateixa
cura que posem en la preparació del negoci, l’hem de posar en com explicar-lo.
Avui hi ha molts mitjans al nostre abast per fer-nos visibles sense necessitat
d’haver de gastar molts diners.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada