Cada mes faig una entrevista a alguna persona (http://www.valorsdemprendre.org/experiencies) que ha obert el seu negoci o ha reformat el que tenia. Gent amb il.lusió, amb ganes, amb empemta i coratge per començar avui, unaa aventura emprenedora. A tots ells els demano, en acabar alguns consells per aquells que encara s'ho estiguin pensant. Aquí en teniu 10, n'hi haurà més:
1-
Els hobbies i els canvis en l’entorn són les
principals fonts d’idees de negoci:tirar
endavant un projecte a partir d’una afició ens aporta una gran dosi de
motivació, sense oblidar mai què demana el nostre entorn
2-
Tenir cura en el disseny, els detalls importen: Com diu l’Eloi, si volem vendre coses boniques ho
hem de fer en un entorn bonic.
3-
La xarxa de contactes ens ajuda a donar-nos a
conèixer:En
un entorn local saber
explicar bé als qui tenim aprop quin és el nostre projecte, ens ajuda a difondre,l
4-
Tant important és avui la promoció en l’entorn
físic com en el digital. Cal saber planificar
i aprofitar la repercussió d’una bona
web i de les xarxes socials.
5-
Emprendre és qüestió de valors:humilitat per escoltar i aprendre,
perseverança per continuar endavant i esforç perquè com diu la dita “sense
sacrifici no hi ha benefici”.
6-
La importància en els detalls : és necessari marcar-se estratègies i
tenir una visió a mig termini, però els petits detalls són els que marquen la
diferència. Tom Peters diu que la majoria d’empreses s’enfoquen a les accions
però el que provoca les vendes són els detalls
7-
Abandonar la zona de confort: Malgrat sigui on ens sentim més còmodes,
les noves oportunitats demanen audàcia per descobrir-les.
Diuen els experts que en moltes ocasions el que
costa realment és
començar a fer alguna cosa nova, abandonar aquesta
zona de seguretat que tenim.
8-
Il·lusió i intuïció: són dos elements imprescindibles en
qualsevol nou projecte. La intuïció és barreja de raó i emoció i una sàvia
consellera. La il·lusió és motor per avançar. Sabem que la planificació ens
marca un camí i ens fa de guia, però és la intuïció la que ens indica quan
convé donar un gir.
9-
Escoltar el client: escoltar i prendre nota del que ens diu el client és la millor manera
de trobar noves oportunitats.
10-
L, enamorament pel
projecte, s’encomana :el que més convenç d’un projecte es veure convençut
el qui el lidera. Sense perdre rigor i sentit crític en allò que fem, resulta
clau apassionar-se per aquella idea, aconseguirem així, transmetre i contagiar
el nostre entusiasme.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada