divendres, 23 de novembre del 2012

10 Consells d'emprenedors per a emprenedors

Cada mes faig una entrevista a alguna persona (http://www.valorsdemprendre.org/experiencies) que ha obert el seu negoci o ha reformat el que tenia. Gent amb il.lusió, amb ganes, amb empemta i coratge per començar avui, unaa aventura emprenedora. A tots ells els demano, en acabar alguns consells per aquells que encara s'ho estiguin pensant. Aquí en teniu 10, n'hi haurà més:



1-      Els hobbies i els canvis en l’entorn són les principals fonts d’idees de negoci:tirar endavant un projecte a partir d’una afició ens aporta una gran dosi de motivació, sense oblidar mai què demana el nostre entorn
2-      Tenir cura en el disseny, els detalls importen: Com diu l’Eloi, si volem vendre coses boniques ho hem de fer en un entorn bonic.
3-      La xarxa de contactes ens ajuda a donar-nos a conèixer:En un entorn local saber explicar bé als qui tenim aprop quin és el nostre projecte, ens ajuda a difondre,l
4-      Tant important és avui la promoció en l’entorn físic com en el digital. Cal saber planificar i  aprofitar la repercussió d’una bona web i de les xarxes socials.
5-      Emprendre és qüestió de valors:humilitat per escoltar i aprendre, perseverança per continuar endavant i esforç perquè com diu la dita “sense sacrifici no hi ha benefici”.
6-      La importància en els detalls : és necessari marcar-se estratègies i tenir una visió a mig termini, però els petits detalls són els que marquen la diferència. Tom Peters diu que la majoria d’empreses s’enfoquen a les accions però el que provoca les vendes són els detalls
7-      Abandonar la zona de confort: Malgrat sigui on ens sentim més còmodes, les noves oportunitats demanen audàcia per descobrir-les.
Diuen els experts que en moltes ocasions el que costa realment és
començar a fer alguna cosa nova, abandonar aquesta zona de seguretat que tenim.
8-      Il·lusió i intuïció: són dos elements imprescindibles en qualsevol nou projecte. La intuïció és barreja de raó i emoció i una sàvia consellera. La il·lusió és motor per avançar. Sabem que la planificació ens marca un camí i ens fa de guia, però és la intuïció la que ens indica quan convé donar un gir.
9-      Escoltar el client: escoltar i prendre nota del que ens diu el client és la millor manera de trobar noves oportunitats.
10-  L, enamorament pel  projecte, s’encomana :el que més convenç d’un projecte es veure convençut el qui el lidera. Sense perdre rigor i sentit crític en allò que fem, resulta clau apassionar-se per aquella idea, aconseguirem així, transmetre i contagiar el nostre entusiasme.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada