No hi ha un sol dia que no aparegui alguna notícia relacionada amb l'emprenedoria. Cursos, xerrades, conferències, tallers, tot adreçat a fomentar-la i en la majoria de cassos a una de les seves manifestacions (en absolut l'única) que és la creació d'empreses.
Jo mateixa em guanyo la vida fent aquest tipus de formació.
En aquests moments tinc extraordinaris companys de viatge amb els quals i sota la direcció de JA Marina i Carmen Pellicers estem intentant trobar la fórumula que ens permeti garantir, que la formació en emprenedoria a les escoles dóna com a resultat persones (nens,o joves) més emprenedors.
No puc deixar d'aplicar-me aquesta lògica en la formació que imparteixo. D'aquí a poques hores farem la cloenda d'un dels cursos, dels que he impartit, que més bons resultats ha donat. Un pla d'entrenament de l'emprenedoria per a un grup de dones de Granollers a través de Granollers Mercat.
Podria dir que el curs ha funcionat molt bé perquè s'ha creat un clima extraordinari, perquè les valoracions de les participants han estat excel.lents, perquè un formador sap, en la simple mirada dels seus alumnes si allò que està explicant, agrada, serveix i s'està entenent. Però per bonica i plaent que sigui aquesta realitat, que ho és, no garanteix aprenentatge.
Si no hi ha alguna altra evidència no seria just manifestar que aquestes dones són avui més emprenedores.
I això és justament el que intentaré demostrar en aquesta reflexió:
El que volíem aconseguir a l'inici del curs de 40 hores de durada era que les persones que hi participessin aprenguessin i entrenessin algunes de les habilitats pròpies de les persones emprenedores, i que ho fessin a través d'un projecte. Si el projecte esdevé o no empresa, serà un valor afegit, però no pas l'objectiu d'aquest aprenentatge. La lògica porta a pensar, que si un aprèn i practica l'habilitat d'emprendre, aquesta es podrà aplicar a qualsevol dels projectes que un vulgui tirar endavant.
Avui sabem que per aprendre necessitem passar per diferents etapes i que ho fem de diferents maneres, aprenem escoltant, fent, dibuixant, parlant, compartint....la suma de tot plegat és el que ens porta a saber més i a aplicar allò que hem après a d'altres situacions similars.
Voldria resumir algunes evidències d'aprenentatge del que hem compartit en aquests dies:
- AUTOCONEIXEMENT: gràcies a l'entrenament en la mirada interior tenen escrites en la seva pròpia llibreta les seves principals habilitats, debilitats i fortaleses i coneixen quina percepció transmeten als altres.
- IDEES: fruit de l'entrenament en la creativitat totes elles tenen avui més idees respecte als seus projectes de les que tenien quan van començar. Però el que és més important és que han trencat el mite del "jo no sóc creativa" perquè han pogut constatar l'enorme capacitat que tots tenim en aquest àmbit si ho treballem adequadament.
- ESCRIURE: potser m'equivoco , però estic convençuda que moltes d'elles hauran mantingut l'hàbit d'escriure i dibuixar les seves idees i pensaments i faran servir aquest mètode per ajudar-se en l'organització del seu temps i els seus recursos. L'entrenament en productivitat personal ens ho ha donat.
- VERBALITZAR: quan som capaços d'explicar el que hem après o sentit, és quan generem pensament i aprenentatge. En el nostre curs hem verbalitzat constantment i de diferents maneres el coneixement adquirit. Post-it, llibreta, dibuixos, color, posada en comú, i el gran pas, el 80% estan a twitter després de participar en aquest curs.
- COMPARTIR: possiblement una de les coses més riques d'aquest grup. La generositat en regalar idees pels altres, en suggerir millores, en corregir amb rigor i educació
Podria allargar
aquest post però acabaré amb una altra evidència d'aprenentatge que és
possiblement la més potent en un moment com l'actual:
POSSIBILITAT,
si som capaços d'imaginar-ho som més capaços de fer-ho possible!
Gràcies a
aquest grup de dones extraordinàries i a tot l'equip de Granollers Mercat,
especialment a la Lourdes!!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada