dijous, 26 de setembre del 2013

Petites vivències que ens fan grans

Tombant per diferents municipis de Catalunya aquesta darreres setmanes, he anat coneixent persones de diferents edats, procedència, formació....a tots ells els uneix una mateixa cosa, estan a l'atur.

No sempre els cursos funcionen com jo voldria. No deixo de preguntar-me perquè hi ha dies que el resultat excel.leix i d'altres que és clarament millorable. En el meu desig de reflexionar sobre l'ofici d'ensenyar i la meravella d'aprendre, avaluo cadascuna de les sessions, per mirar d'introduir les millores que em sembla que poden donar més bons resultats.

Però més enllà del que jo faci, és evident que els protagonistes són les persones que tinc davant. I aquesta setman puc dir que he tingut el  grup perfecte. Un grup petit, format per persones que estan a l'atur però que no estan aturades. Gent que té idees i sobretot ganes de buscar i crear el seu propi projecte. Entussiastes, espantats (com ha de ser) però no acovardits. Emprenedors de la vida i circumnstancialment i possiblement per necessitat, d'algun projecte empresarial.

Els projectes sortiran bé o no, no ho sabem. Però la força, l'energia, les ganes de saber i formar-se, la generositat de compartir idees, la voluntat d'aprendre i sobretot l'esperança d'un futur que ells i elles crearan, és el que va fer que el curs sortís rodó.

Endavant Jordi, Javiola, Marga, Ester, Anna, Vanessa, i és clar, al Toni per fer-ho possible.
Us deixo algunes expressions i reflexions seves en acabar el curs. Jo les he penjat ben aprop per llegir-les...simplement em donen força i fan de la meva, una feina privilegiada. Moltes gràcies!!!

"Si hi creus, si t'esforces i l'alimentes, el teu projecte es farà realitat i creixerà sa i fort".
"Sommiar, illusionar-te i tenir petits dosis de bogeria per crear el teu petit món"
"Valor d'emprendre et donar valor per començar a treballar per tu mateix i servir els altres"
"Tener siempre la mente abierta a nuevas experiencias y creer en aquello que quieres"
"Amb ganes i esforç, tot és possible"
"El secret d'un bon emprenedor no és no caure, sinó aixecar-se de nou i continuar aprenent"


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada