dimarts, 3 de desembre del 2013

Com ens agrada aprendre als adults?

Has estudiat alguna vegada algun curs que realment t'hagi inspirat? Què ha passat perquè això succeís? Com ha estat aquesta formació perquè realment resultés inspiradora?
Quan fem aquesta reflexió i analitzem com aprenem millor, ens adonem de quins elements resulten essencials quan ens formem a l'edat adulta.


La DISPOSICIÓ que jo tingui a l'hora de fer aquella formació repercutirà en la qualitat del meu aprenentatge. Traduit, vol dir: això que vull aprendre, m'ajuda a resoldre un problema o em permet evitar-lo?, o bé em proporciona una oportunitat o em fa créixer personal o professionalment?.

La disposició esdevé vital en qualsevol procés d'aprenentage....no podem omplir una copa que estigui del revés, com no podem aprendre res de nou si ens sentim bloquejats.

L'EXPERIÈNCIA. Quan assisteixo a un curs hi vaig amb uns coneixements previs sobre la matèria. A diferència dels nens, els adults tenim molta i moltes experiències relacionades amb infinitat de temes...
Perquè l'aprenentatge sigui eficaç és important que el formador em reconegui i aprofiti al màxim la meva experiència. 

L'AUTONOMIA. Com a alumna, m'agrada participar activament en la formació i sé que més participo, més aprenc. M'agrada que em considerin capaç i independent i em tractin amb molt respecte quan cometo algun error. A diferència dels nens i nenes, el adults som molt més fràgils davant del fracàs.

L'ACCIÓ: Sobretot m'agrada aquella formació que em permet una aplicació immediata d'allò que estic aprenent. Si no veig clar que allò que aprenc em serà útil, perdo ràpidament l'interés.

Us hi trobeu reflectits?
Aquest 2013 he entrenat un grup important d'emprenedores i emprenedors a Granollers i l'Hospitalet, persones que han triat el camí d'intentar engegar un projecte com a sortida a la seva situació de desocupació. 
Mai no havia trobat grups d'adults tan entregats i disposats a aprendre, per què em pregunto?
Possiblement la seva disposició a buscar una oportunitat i a créixer com a emprenedors, el fet que la formació parteixi d'allò que saben fer o els agrada, que fomenti de forma extraordinària la seva autonomia i que mentre són a l'aula vagin construïnt el seu projecte dota la formació de sentit, de molt sentit. És una manera de construir el seu futur. formació 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada